Harap kengkawan semua senyum pas baca blog nih...

Harap kengkawan semua senyum pas baca blog nih...

Assalammualaikum....

Semua yang kita ada adalah milik DIA... apa yang kita mahu semuanya ditentukan olehNYA... Setiap yang berlaku telah ditetap kepada kita olehNYA... Maka setiap apa yg dirasai pasti kalian tahu jawapannya.....

Friday, March 12, 2010

Kekeliruan melampaui tahap pemikiran...




Hari ini aku ditampar oleh seorg sahabat yg paling rapat ku kenal selama ini mengenai apa yang sering melanda diriku sejak bertahun berulangkali... luahan keluh kesah tentang apa yang terjadi padaku watkn aku lebih tenteram setelah seminggu jiwa ada dlm keadaan compang camping dan bertahun dlm keadaan mabukkan diri dgn lebihkan orang... kisah yang sering berlaku jikalau salah sebelah pihak tidak memahami pihak yang sedia ada...setelah apa yang aku lalui selama ini... sebenarnya aku dah mengerti sejak dulu lagi... tp... diriku yang kerdil dan hati yang kecil ini yang selalu sabarkan semua tindak tanduk yang bakal jiwa aku luahkan... jika itu terjadi atau kata lain ego seorang insan yang bernama lelaki itu pasti aku hingga sekarang x akan dapat merasa apa itu maksud disayangi oleh seorang wanita...
Aku seorg yang besar.. namun aku mempunyai hati yang amat kecil... bkn aku saja.. tanya la org yang fizikal semacam aku... kami nie jika dah sayang sesuatu perkara itu akan wat dgn sepenuhnya... Tp jika terjadi sesuatu benda... akan cepat terguris hati tp... tidak akan tunjukkan pada orang yang mengenali diri aku... itu sebab aku sejak dulu hanya akan membuatkan orang sekitarku bergembira dan ketawa... Itu dah memang kelakuan diriku berbuat demikian... kerana aku akan lebih tersenyum jika ada orang yang selalu mengingati keadaan gembira itu..
Aku seperti tertelan dalam budaya senyapkan diri pabila terjadi sesuatu perkara yang mengaitkan hati dan perasaan... Pada waktu yang sama aku tetap menyorokkan hati aku yang sangat teruk dan kecewa di satu sudut dlm jiwa yang disediakankan khas tempat gelap bertujuan menyembunyikan diri(hati) dari terserempak orang...dikala itu bila bersorangan aku akan bercakap seorang diri untuk betulkan diri aku dan kekadang aku akan bayangkan orang itu dan meluahkan rasa yang terbuku dalam hati... marah la tu... korang mesti ingat aku da gilakan... tak sebenarnya cuma tu cara aku layan jiwa... layan jiwa konon... hehehe... cuma nk tenteramkan hati tanpa sakiti orang lain...



Kawanku yang bersahabat td memberi pandangannya yang kupikirkan elok juga aku berfikiran seperti dia...Aku ucapkan jutaan terima kasih kepada beliau kerna wat aku bernafas semua... sekarang aku da semakin baikuntuk terus gembirakan orang lain... aku munkin akan terus mengingati semua perkara itu sebagai iklan... munkin sibukkan diriku....

Keputusan muktamad adalah untuk berdiam diri buat sementara waktu...aku tahu aku akan munkin terasa sunyi lagi dan rindu sebab aku memang camtu... cepat terasa rindu... hehehe... x palah...

I`m back to normal maybe now... for mybest fren yang sentiasa sokong dari belakang...

Wat kata akhir...
KAU BUAT LA APA YANG KAU RASA SUKA SANGAT....TP INGAT ALLAH TU MAHA ADIL...AKU XKAN MINTA PADANYA SUPAYA SEDARKAN KAU DENGAN BERI MCM YANG AKU RASA, SEBALIKNYA AKU AKAN TERUS DOAKAN YANG KAU AKAN SELALU DIKURNIAKAN RAHMAT DAN KEBAIKKAN SEBAIKNYA HINGGA AKHIR HAYAT... ITU DOAKU PADAMU...




terima kasih pada yang menbaca...

3 comments:

Noorul Aida said...

woahhh... ni marah, rindu, sayang, or watttt???

p/s:life must go on... sahabat tu la yg mewarnai idop kite hr2... saya da jumpe sahabat sy.. harap anda pon mcm 2 la ye... friendship is most precious....

aha said...

Sahabat...

Memang erti hidup pada memberi.. memberi bahagia pada dunia. Tapi kita perlu tahu..kita perlu tahu cara sayangkan diri sendiri dulu baru akan disayangi orang..

jangan biarkan pendirian kita kalah hanya sebab kita takut keseorangan dan kerinduan..berani kerana benar bukan? Badan besar bukan ukuran. Hati dan pendirian itu yang menentukan amalan.


Jgn kalah dengan pujuk rayu yang hanya mainan..Cari yang betul2 ikhlas menerima kamu seadanya.. kerana ibadah kepadaNYA..

Saya akan doakan itu untuk kamu.

MKBasharudin said...

Tima kasih kawan2 dan sahabat sekelian.... tima kasih x terhingga... well everthing back to normal... or became single again... hehehe... nk p ngorat len la... hohoho... ajak cinta xmo... hehehe... cinta pada ilahi firstly then mom family, adik beradik, sepupu, blah mak.. blah ayah... 2 pupu yang x berapa kenal.. tok su... bla... bla... jiran... org kpg... bla.... masyarakat setempat... bla bla... beliawanis... bla... dan ramai la.... dan juga kucing2 sekalian....